حساسیت به رنگ مو و راه های برطرف کردن ان

وقتی حساسیت به رنگ مو خطرناک می شود

ترکیب هایی در رنگ موها وجود دارد که می تواند با تحریک سیستم ایمنی، باعث بروز حساسیت های شدیدی مانند قرمزی و تاول و خارش در گردن،پوست سر و چشم ها شود.

حساسیت به رنگ مو و آنچه خانم ها باید در این مورد بدانند

حدود 5 درصد از مصرف کنندگان رنگ موهای دائمی، دچار حساسیت ، که اغلب به شکل التهاب پوستی همراه با قرمزی و خارش در محدوده پوست سر است می شوند .

البته التهابات پوستی دست ها، برای آرایشگرانی که بدون دستکش با این رنگ ها در تماس هستند ایجاد میشود.

 

آلرژی به رنگ مو

دلیل اصلی که در حساسیت های رنگی بر روی پوست سر ، صورت ، گردن ، پشت یا دست ها هست وجود ماده ای است به نام PPD شناخته می شود .

رایج ترین نشانه،ایجاد خارش و سوزش پوست سر در مدت زمان کوتاهی پس از رنگ کردن مو است . بعضی اوقات علائم چند روز یا چند هفته بعد از رنگ کردن مو هم به وجود می آیند .

حساسیت به رنگ مو به دلیل وجود ماده ای به نام PPD

از سال 1909 PPD به طور گسترده ای در بازار موجود است و هنوز هم در بیشتر رنگ موهای دائمی استفاده می شود.

در فرایند رنگ کردن مو آب اکسیژنه در ابتدا برای کاهش دادن رنگ دانه های طبیعی پوست و مو به نام ملامین استفاده می شود . سپس PPD برای تغییر رنگ مو به کار برده می شود . زمانی که PPD با آب اکسیژنه واکنش نشان می دهد ، کمی اکسید و رنگی می شود ، که همین حالت باعث بروز حساسیت می گردد .

 

زمانی که PPD کاملا اکسید شود باعث ایجاد حساسیت نمی گردد ، بنابراین افرادی که به PPD حساسیت دارند می توانند با خیال راحت کت های خز دار که با PPD رنگ شده اند را بپوشند . PPD در بعضی از لوازم آرایش های تیره و تاتو های موقت نیز موجود است . در فرانسه ، آلمان و سوئد استفاده از PPD به عنوان رنگ مو ممنوع شده بود زیرا عقیده دارند که باعث اثرات سمی جدی بر پوست و اعضا داخلی بدن می شود .

.

روش انجام تست حساسیت به رنگ مو

مصرف کنندگان رنگ مو می توانند محلولی را که از ترکیب رنگ مو و اکسیدان تهیه شده است را پشت گوش یا در قسمت داخلی بازو برای 48 تا 72 ساعت بمالند . اگر هیچ حساسیتی مانند خارش و سوزش یا دانه های قرمز در طول این زمان ایجاد نشد به این معنی است که نتیجه تست منفی است و فرد می تواند بدون هیچ خطری از رنگ مو استفاده کند . اگر دانه های قرمز به اندازه مشخص بر طبق اندازه جایی که امتحان شده به وجود آمد ، نشانه ای از حساسیت است .

 

متخصصین بیماری های پوستی از Patch test استفاده می کنند .

 

یک تکه همراه با PPD دو درصد در وازلین در قسمت بالایی کمر گذاشته می شود و بعد از 48 ساعت تست می شود . اگر واکنشی صورت نگرفته باشد، تغییری در پوست ایجاد نشده است . واکنش مثبت می تواند از یک قرمزی ملایم تا تاول های واضح یا حتی ایجاد زخم متغیر باشد . در Patch test های آماده، 24 ماده که می توانند باعث ایجاد حساسیت شوند از جمله PPD به یک باره تست می شوند .

 

درمان حساسیت پوست به رنگ مو

 

تست حساسیت به رنگ مو قبل از رنگ کردن

آیا حساسیت به رنگ موهای طبیعی هم رخ می دهد؟

بسیاری از افراد به حنای قرمز حساسیت دارند حنای قرمز غیر از حساسیت، مشکل دیگری ایجاد نمی کند. در عوض حنای هندی بسیار خطرناک است و رنگ کردن مو یا تاتو با آن عامل بروز لیکن پلان در پوست سر یا بدن است. به گفته ی متخصصان پوست رنگ های دیگر مثل ریواس، روناس، سماق و وسمه که برای از بین بردن رنگ قرمز حنا و بردن آن به سمت تیره استفاده می شود، حساسیت زا نیستند، ولی در عوض پوست گردو که به رنگ مو اضافه می شود تا آن را روشن کند، حساسیت زاست و حتی می تواند آلرژی شدیدی ایجاد می کند .

 

آیا حساسیت به رنگ مو خطرناک و کشنده است؟

پاسخ منفی است ، در موارد شدید شاهد تورم و کهیر هستیم، اما معمولا بعد از چند روز حال فرد بهتر می شود ؛ چنانچه خانمی شاهد بروز علائم اولیه حساسیت به رنگ مو در خود شد باید به سرعت رنگ را بشوید و از لوسیون بتامتازون روی ناحیه خارش دار استفاده کرده و فورا در اولین فرصت به متخصص مراجعه کند.

 

درمان حساسیت به رنگ مو

 

خطرات و عوارض حساسیت به رنگ مو

درمان حساسیت به PPD

در مواردی که حساسیت های پوستی شدید توسط PPD ایجاد شده است، مو ، و پوست سر باید عمیقا با یک شامپوی ملایم شست و شو شود . محلول آب اکسیژنه دو درصد برای اکسید کردن کامل PPD استفاده می شود . برای نرم کردن از ترکیب روغن زیتون و لیمو نیز می تواند استفاده شود .

 

بعد از مدتی حتما باید از Patch test استفاده شود تا مشخص گردد که هنوز حساسیت PPD وجود دارد یا اینکه تنها التهاب غیر آلرژیکی وجود دارد . اگر التهاب به دلیل آلرژی باشد می توان از کرم کورتیکوآستروئید که باعث کاهش واکنش های ایمنی و هم چنین کاهش التهابات می شود ، استفاده کرد .

 

محصولات اورجینال و اصل بای فاما را از ما تهیه کنید.رنگ مو بای فاما اصل و اورجینال را از تنها نمایندگی انحصاری محصولات بای فاما خریداری کنید.
برای خرید محصولات بای فاما ایتالیا و رنگ مو بای فاما می توانید از راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید :

شماره تماس:

۰۲۱۶۶۵۲۵۴۹۷

۰۲۱۶۶۵۳۲۱۳۸

۰۲۱۶۶۵۲۴۳۷۱

پیج اینستاگرام :

instagram.com/byfamaco

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.