حفظ سلامت مو هنگام رنگ کردن مو

حفظ سلامت مو هنگام رنگ کردن مو

خیلی از‌ما بر این باوریم که استفاده از رنگ مو، دکلره، روشن کردن یا تیره کردن مو برای موهای ما مضر است و سلامت موی ما را تضمین نمی کند. حال برای آنکه موهای سفید خود را پوشش دهیم از حالت دهنده های برقی مو مانند سشوار، اتوی مو  و یا از حالت دهنده های شیمیایی مانند فر کننده ها و یا صافی کننده ها  که ضرر آن ها بیشتر از فواید می باشد. استفاده می نماییم.

پس به نظر می رسد برای اینکه موهای سالمی داشته باشیم، باید موها را به حال خود بگذاریم، آیا شما با این جمله موافق هستید؟ از آنجاییکه مو های سالم زیباتر از موهای رنگ شده هستند، جای هیچ شک و تردیدی نیست، اما همه موهای طبیعی هم، سالم نیستند؛ پس برای اینکه سلامت موهای خود را تضمین کنیم، باز نمی توانیم آن ها را به حال خود بگذاریم، پس راه حل چیست؟ رنگ کردن مو ها به روش درست، هیچ آسیبی به مو ها نمی رساند، البته باید فاکتور های روش مصرف را در نظر بگیریم،سپس می توانیم مو هایی زیبا و سالمی داشته باشیم .حال به جرأت می توان گفت مویی که درست رنگ شود از موی طبیعی سالم تر باقی می ماند.

 

نکات مهم سلامت مو جهت رنگ کردن مو

به نظرشما، چه نکات و تضمینی برای سلامت مو هایی که قرار است رنگ کنیم باید در نظر گرفته شود؟  از مهمترین نکاتی که به هنگام رنگ کردن مو باید در نظر گرفته شود، استفاده از محصولات بهداشتی مورد استفاده برای موهای رنگ شده است که سلامت مو را تضمین می نماید. برای رنگ کردن موهای خود نکات زیر را در نظر بگیرید:

 

عموما، موهای رنگ شده بعد از ۲۴ ساعت استراحت، مجددا رشد آن ها آغاز می شود و بعد از ۱۴ روز، ریشه های طبیعی مو قابل رویت خواهند بود. موهایی که رنگ می شوند، معمولا بعد از ۳ تا ۴ هفته، مجددا باید ریشه گیری شوند تا موها یک رنگ و یک دست شوند و زیبایی قبلی خود را بازیابند. البته در ریشه گیری عموما از رنگ موی ضعیف تر با مکث کمتری استفاده می شود.(البته این نوع ریشه گیری برای موهایی است که از رنگ موی قبلی برای حفظ سلامت موی خود استفاده می کنند.)

حال اگر موهای نسبتا خشکی دارید، بهتر است که از رنگ موهایی که حاوی روغن هستند استفاده نمایید. برای برطرف کردن خشکی مو، می توانید مقداری سرم مو به رنگ خود اضافه نمایید.

اگر دارای موهای چربی هستید، رنگ موی شما سریعا تغییر رنگ داده که برای بهتر کردن و بهبود رنگ، می بایست از رنگ شماره تیره با میزان اکسیدان بیشتر استفاده نمایید.

معمولا مدت زمان موهایی که رنگ می شوند، برای اینکه سلامت مو حفظ شود، در حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می باشد و سپس باید موها را آبکشی نمود.( پروسه رنگ کردن مو به صورت طبیعی با حرارت همراه است)

برای حفظ و سلامت مو، ببرای اینکه PH موها خنثی شود و به مو آسیب جدی وارد نشود، باید از شامپو و نرم کننده جهت آبکشی استفاده نمود.

برای سلامت مو، بهتر است که موها را خشک نگه دارید، چرا که موهای مرطوب دارای آسیب پذیری زیادی می باشند.

یکی از باورهای غلطی که عموم افراد به آن اعتقاد دارند، این است که بعضی از شماره های رنگ مو برای ان ها مضر بوده و موی آن ها را می سوزاند. مثلا: افرادی می گویند که رنگ روشن به موهام میسازه و رنگ تیره، باعث از بین بردن موهای من می شود. که البته این طرز فکر اشتباه بوده و به درصد ترکیب اکسیدان با رنگ مو بستگی دارد.

از مواردی که باعث آسیب رساندن موها، خصوصا موهای رنگ شده می شود، استفاده مداوم سشوار می باشد که استفاده مداوم سشوار،برای سلامت مو توصیه نمی شود.

شاید برای خیلی از افراد این سوال پیش آید، که خود سشوار کشیدن برای سلامت مو مناسب است یا خیر؟ خشک کردن مو ها با استفاده از سشوار و حالت دادن مو با آن نه تنها آسیب رسان نیست بلکه ضروری نیزاست که بعد از هر بار حمام رفتن اتفاق می افتد.

 

به هنگام استفاده از سشوار و جلوگیری از سوختن موها، حتما از سری مخصوص آن استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که حرارت سشوار نباید بر روی یک قسمت و ناحیه ای از مو ثابت بماند.

در صورتی که موهای شما نازک است و قصد سشوار کشیدن دارید، بهتر است قبل از آن، از سرم موهای مخصوص مقاوم در برابر حرارت استفاده نمایید.

بعد از خشک کردن موها، در صورتی که نیاز به حالت دادن موها دارید می توانید از اتوی مو یا بابلیس استفاده نمایید. البته برای اینکه سلامت موها حفظ شود، زیاد از این وسایل استفاده نکنید.

از موارد مهمی که باید به یاد داشته باشید، این است که استفاده از اتوی مو بر روی موهای مرطوب مناسب نیست و سلامت مو را به خطر می اندازد.

نکته۱:

 

در صورتی که از ژل، اسپری مو یا وکس برای حالت دادن و ثابت نگه داشتن موهای خود استفاده می کنید، حتما به زمان ماندگاری و نوع موادی که در ان به کار رفته است، توجه ویژه ای داشته باشید و بعد از استفاده برای حفظ سلامت مو، موهای خود را آبکشی نمایید.

 

نکته۲:

 

تصور بسیاری از ما این است که برای اینکه سلامت مو حفظ شود و موهایی سالمتر داشته باشیم باید از کراتین بر روی موهای خود استفاده نماییم که این روش، جهت حالت دادن و وموقتی وده و پایه درمانی برای ان وجود ندارد.

 

محصولات اورجینال و اصل بای فاما را از ما تهیه کنید.رنگ مو بای فاما اصل و اورجینال را از تنها نمایندگی انحصاری محصولات بای فاما خریداری کنید.
برای خرید محصولات بای فاما ایتالیا و رنگ مو بای فاما می توانید از راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید :

شماره تماس:

۰۲۱۶۶۵۲۵۴۹۷

۰۲۱۶۶۵۳۲۱۳۸

۰۲۱۶۶۵۲۴۳۷۱

پیج اینستاگرام :

instagram.com/byfamaco

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.