رنگ مو فانتزی و مراقبت بعد از آن

یکی از کارهایی که برای ایجاد تنوع در زیبایی ظاهر خود میتوان انجام داد، رنگ کردن موهاست. اما در مواقعی که دوست داریم این تنوع خیلی بیشتر و بارزتر باشد میتوان از رنگ‌هایی خاص یا رنگ مو فانتزی استفاده کرد. در میان رنگ موهای که از آن استفاده می‌شود، گروهی از رنگ‌ها هستند که خاص ترند و ما آن‌ها را به نام رنگ‌ مو فانتزی یا رنگ مو پاستلی می‎شناسیم. رنگ کردن موها با این رنگ‌ها کار آسانی نیست و نیازمند داشتن تجربه و شناخت از رنگ ها ست.

 

رنگ مو فانتزی

رنگ موهایی مانند رنگ مو بنفش، رنگ مو آبی، قرمز یا هلویی معمولا جزء رنگ‌های پاستیلی یا فانتزی محسوب می‌شوند. برای انجام رنگ موهای فانتزی حتما از یک آرایشگر ماهر استفاده کنید. این رنگ‌ها روی موهای سفید اعمال می‌شوند، بنابراین آرایشگر باید موی شما را به رنگ صفر یا سفید برساند، این موضوع هم دقت و توانایی زیادی می‌خواهد، زیرا هم باید موهای شما را به پای صفر برساند و هم باید دقت داشته باشد تا به موها آسیبی وارد نشود.

در موقع استفاده از مواد سفیدکننده مو مانند دکلره‌ ها سعی کنید این مواد با پوست شما تماسی نداشته باشد چون برای پوست شما مضر هستند. پس از رسیدن موها به پایه صفر یا همان سفید، نوبت به رنگ کردن موها میرسد.رنگ را با مقداری اکسیدان مخلوط کرده به موهای شما می‌زنند، گاهی اوقات برای رسیدن به رنگ مو مورد نظر به بیش از یکبار دکلره نیاز است به همین دلیل باید این کار زیر نظر متخصص انجام شود..

رنگ موهای فانتزی دوام زیادی ندارند و خیلی زودتر از باقی رنگ موها رنگ خود را از دست می‌دهند، برای داشتن رنگ فانتزی به مدت زمان طولانی، باید مجددا موهای خود را رنگ کنید و این کار باعث وارد آمدن آسیب‌هایی به موهای شما می‌شود، در نتیجه معمولا این رنگ‌ها برای مدت زمان کوتاه و ایجاد تنوع به کار میرود.

 

رنگ مو فانتزی و تناژ پوست

در هنگام انتخاب رنگ موی فانتزی در نظر گرفتن توناژ پوست، از فاکتورهای مهم محسوب میشود. معمولا رنگ‌های فانتزی تیره‌ مثل بنفش یا قرمز برای صورت‌های گندم‌گون یا تیره و رنگ موهای صورتی یا هلویی برای صورت‌هایی با پوست روشن مناسب‌تر است.

همچنین اگر دارای رنگ چشم‌های تیره مثل قهوه‌ای یا مشکی هستید رنگ‌های فانتزی با توناژ رنگی قرمز برای شما مناسب‌تر است، اگر چشمان روشن دارید، رنگ‌های روشن برایتان مناسب تر است.

رنگ موهای پاستلی یا فانتزی، به فصل نیز بستگی دارند و بیشتر در تابستان طرفدار دارد، به خصوص رنگ‌هایی که تنالیته قرمز و صورتی دارند در تابستان زیاد استفاده می‌شوند.

 

می‌توانید بدون آنکه موهای خودتان را مجددا رنگ کنید رنگ موها را احیاء کنید، مثلا برای تثبیت رنگ‌های قرمز می‌توانید از شامپوهای انار یا زعفران استفاده کنید یا از بعضی از ادویه‌جات مانند زردچوبه برای تثبیت موهای بلوند و یا سایر مواد گیاهی که دارای تن رنگ مو فانتزی شما هستند، استفاده کنید تا رنگ مو‌یتان تثبیت شود.

ادویه‌ها را با روغن زیتون یا روغن کرچک و تخم مرغ مخلوط کنید و موهای خود را قبل از حمام  به محلولی که درست کردید، آغشته کنید و مدتی صبر کرده و سپس به حمام بروید.

 

مراقبت از رنگ موی فانتزی

هنگام شانه کردن موهای خود، دقت کنید و شانه کردن را از پایین موها آغاز کنید.

هنگام حمام کردن به درجه حرارت آب دقت کنید و از شستن موها با آب بسیار داغ پرهیز کنید.

موهای شما پس از رنگ شدن با رنگ‌های فانتزی، رطوبت خود را به شدت از دست می‌دهند، پس لازم است که بعد از استحمام یا در مواقع دیگر رطوبت موها را تامین کنید. برای آبرسانی به موهای خود می‌توانید از انواع آبرسان‌ها یا ماسک‌های مو داخل حمام یا بعد از حمام و همچنین از روغن‌های طبیعی استفاده کنید.

اگر عادت دارید به صورت روزانه حمام بروید، زمانی که رنگ موی فانتزی دارید موهای خود را هر روز شامپو نکنید و به جای آن فقط از نرم کننده استفاده کنید یا از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

چون موهای شما در این شرایط بسیار آسیب‌پذیر و حساس هستند، سعی کنید در زمان داشتن این رنگ‌ها کمتر از سشوار، اتوهای مو و وسایل حرارتی مانند این استفاده کنید که به موها آسیب کمتری وارد شود.

برای شست‌ و شو و پاک کردن موها از هر نوع آلاینده، می‌توانید از مخلوط سرکه سیب و جوش شیرین یا یکی از این دو استفاده کنید. سعی کنید حداقل یک بار در ماه موهای خود را با این دو ماده پاک‌سازی کنید.

پس از گذشت مدت زمانی از رنگ کردن موهای‌تان و هنگامی که موهای شما رشد کرد، کمی از پایین موهای خود را کوتاه کنید تا موهای‌تان در برابر آسیب هایی مثل موخوره و مانند آن در امان بماند.

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.