روش های شگفت انگیز برای رشد و تقویت ناخن

روش های شگفت انگیز برای رشد و تقویت ناخن

روش های ترمیم کننده و تقویت کننده ناخن

ناخن زیبایی را به دست های شما اضافه می کنند، علاوه بر این رشد ناخن وضعیت سلامتی شما را نشان می دهد. رشد سریع ناخن بیشتر در بین کودکان قبل از بلوغ و زنان باردار دیده می شود. ناخن ها مانند مو از پروتئین کراتین ساخته شده اند و هر ماه حدود ۰٫۲ سانتیمتر رشد می کنند اما گاهی اوقات به دلایل تغییرات هورمونی بدن، مشکلات بهداشتی، شیمی درمانی، داروها و کمبود مواد مغذی رشد آن ها کندتر می شود.

قبل از آشنایی با راههای مراقبت از ناخن بهتر است با ساختمان ناخن بیشتر آشنا شوید.

ساختمان ناخن

ناخن بطور طبیعی ۳ میلی متر در ماه رشد میکند البته تحت تاثیر عواملی همچون سن ،سطح فعالیت و ارث می باشند.

رشد ناخن های دست سریعتر از ناخن های پا می باشد. در فصل تابستان رشد ناخن ها سریعتر از زمستان است.

ناخن ها توسط سلول های زنده پوستی انگشتان دست و پا و از کراتین که یک پروتئین سخت است ایجاد می شوند ناخن شامل قسمتهای مخلتف است

قسمت پنهان ناخن که ریشه ناخن بوده و در آن رشد ناخن صورت می گیرد

قسمت قابل رؤیت ناخن کـه مـا از آن بنام ناخن یاد می کـنیم. از کراتین مرده تشـکیل یافته و کمـی مـحدب می باشد. اساسا بی رنگ است اما بواسطه شبکه مویرگهای خونی که در زیر آن واقع است صورتی بنظر می آید.

پوست زیر ناخن که از بافت پیوندی تشکیل یافته و در آن عروق خونی و اعصاب وجود دارد و نقش تغذیه قسمت قابل روئیت را بعهده دارد.

 

اگر می خواهید ناخن های سالم و زیبا و همچنین ناخن های سفت و محکم داشته باشید می توانید از روش های خانگی برای تقویت و رشد سریع ناخن ها با مواد طبیعی استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که هر یک از روش ها در افراد مختلف نتایج متفاوتی دارد.

درمان های خانگی

اب لیمو

ویتامین C موجود در آب لیمو به رشد سالم ناخن ها کمک می کند. لیمو همچنین مانند سفید کننده عمل کرده و در از بین بردن لکه های زرد ناخن موثر است

روزانه ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را مخلوط کرده و به مدت ۲۰ ثانیه در مایکروویو گرم کنید، سپس ناخن های خود را ۱۰ دقیقه در این محلول قرار دهید. هر روز یک تکه لیمو را به مدت ۵ دقیقه روی ناخن ها مالیده و بعد با آب گرم بشویید.

هشدار: در صورتی که زخم یا خراشی روی پوست دست دارید از لیمو استفاده نکنید زیرا باعث سوزش می شود.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع ناخن می باشد، روغن زیتون حاوی ویتامین E می باشد که ناخن های شما را تقویت کرده و آن ها را مرطوب نگه می دارد. علاوه بر این گردش خون را بهبود بخشیده و ناخن های آسیب دیده را ترمیم می کند.

روغن زیتون را گرم کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را به ناخن ها بمالید، به آرامی به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید.
در روشی دیگر ناخن های خود را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در روغن زیتون گرم فرو کنید تا رشد ناخن را تقویت کند.
از این روش ها هر روز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

 

روغن نارگیل

 

حاوی مواد مغذی فراوانی است که به عنوان مرطوب کننده عمل کرده و به تغذیه ناخن ها و پوست اطراف آن کمک می کند. به همین دلیل مصرف روغن نارگیل برای رشد و تقویت ناخن ها عالی است و عفونت های قارچی ناخن ها را درمان می کند.

هر شب قبل از خواب مقداری روغن نارگیل را گرم کرده و روی ناخن و انگشت ها ماساژ دهید. ماساژ با حرکات دایره ای باعث بهبود گردش خون در این ناحیه شده و رشد ناخن را بهبود می بخشد.

۱/۴ فنجان روغن نارگیل ارگانیک، ۱/۴ فنجان عسل و ۴ قطره اسانس رزماری را با هم مخلوط کرده و به مدت ۲۰ ثانیه در مایکروویو گرم کنید. سپس ناخن های خود را به مدت ۱۵ دقیقه در این محلول قرار دهید. از این روش یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

اب پرتقال

ویتامین C موجود در آب پرتقال به تولید کلاژن کمک کرده و باعث رشد و تقویت ناخن ها می شود. هر روز به مدت ۱۰ دقیقه ناخن ها را داخل آب پرتقال تازه قرار داده و سپس بشویید. استفاده از مرطوب کننده فراموش نشود.

 

گزنه

گزنه یکی از روش های قدیمی و موثر خانگی برای رشد سریع ناخن ها می باشد زیرا حاوی مقادیر فراوان سیلیس و سایر مواد معدنی مفید برای تشکیل ناخن است و به تقویت ناخن ضعیف و شکننده کمک می کند. ۲ تا ۳ قاشق چایخوری برگ خشک گزنه را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و درب آن را بگذارید تا ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس مقداری عسل به آن افزوده و هر روز یک فنجان از این چای گیاهی بنوشید.

وازلین

وازلین می تواند باعث تقویت ناخن های دست و پا شده و ناخن های شما را سفت و محکم کند.

دست ها را با آب و صابون بشویید مقداری وازلین را بر روی ناخن ها و کل دست ماساژ دهید، بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه بماند و سپس با آب و صابون بشویید

سیر

اگر سیر را بر روی ناخن های خود بمالید می تواند باعث رشد سریع ناخن شود. یک حبه سیر تازه را بر روی ناخن های خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بر روی ناخن بماند، سپس ناخن ها را با آب بشویید و لیموترش تازه را بر روی ناخن ها بمالید.

شیر

شیر به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به تقویت و رشد سریع ناخن کمک کند. مقداری شیر را گرم کنید و ناخن ها را برای ۱۰ دقیقه در آن فرو کنید سپس با آب گرم بشویید این کار رنگ ناخن ها را روشن تر کرده و آن ها را تقویت می کند.

رشد سریع ناخن با مصرف این ویتامین ها

مکمل بیوتین و ویتامین B7

اسید فولیک (ویتامین B9)

ویتامین A

ویتامین C

پروتئین برای افزایش رشد ناخن

از انحایی که رشد و تقویت ناخن ها بسیار دارای اهمیت می باشد.مجموعه نانابیوتی علاوه بر این راهکارهای خانگی محصول شگفت انگیزی را برای مشتریان عزیز فراهم کرده ،که در ادامه با ان اشنا خواهیم شد:

یکی از شایع ترین بیماری های ناخن خشکی وشکستی وهمچنین ریش ریش شدن کناره ناخن می باشدکه عوامل اصلی آن می تواند: تماس زیاد با آب ,موادشیمیایی وشوینده،بلندی ناخن،استفاده زیاد از پاک کننده های لاک ناخن مانند استون،بالارفتن سن علی الخصوص درخانمها،بیماری های پوستی مانند خشکی پوست مانند قارچ و اگزما،کم خونی ناشی از فقر آهن و کمبود روی،کمبود ویتامین های A,B,C,Dو مخصوصا ویتامین E و شاید مهمترین دلیل آن انجام کارهای زیبایی روی ناخن باشد مثل مانیکور و کاشن ناخن و استفاده از ناخن مصنوعی. دلایل بالا از عوامل اصلی بیماری ها و عدم زیبایی طبیعی ناخن ها می باشند. حال با رعایت عوامل بالا و استفاده همزمان از کرم کرم ترمیم کننده و تقویت کننده ناخن کیس به صورت روزانه و مرتب زیبایی را دوباره به ناخن های تان برمی گردانید. کرم تقویت های کیس دارای ترکیبات گیاهی مانند روغن زیتون و نارگیل و آواکادوو و هسته انگور و ریزمغذی های ویتامین های لازم و امگا۳ و امگا۶ می باشد. مصرف منظم ۳هفته ای کرم های کیس بصورت دو نوبت در روز مخصوصا قبل از خواب نتیجه مطلوب را به شما خواهد داد. رشد و تقویت ناخن ها-براقی و استحکام ریشه ناخن-برطرف کردن عیوب ظاهری ناخن ها از اثرات کرم های کیس خواهد بود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.