نحوه مراقبت از موهای دکلره شده

چگونگی مراقبت و تقویت موهای آسیب دیده یا دکلره شده

زیبایی و علاقمندي به زیباتر شدن خواسته هر فردی هست و امري کاملا طبیعی ست . اینکه انسان علاقه دارد زیبا باشد و زیبا هم به نظر برسد نیازمند برخورداری از سلیقه و حوصله است . رنگ کردن موها به خصوص در خانم ها، یک گرایش برای زیباتر شدن است مخصوصا اگر قصد داشته باشند كه سفیدي موهاي خود را پنهان کنند .
رنگها اغلب از مواد شیمیایی درست شده اند و می توانند آسیب های جدی به موها برسانند . برای اینکه موهای خود را رنگ كنيد و در عین حال موهايي زیبا و سالم داشته باشید باید مراقبت های لازم را انجام دهید .

با ما همراه باشید تا هرآنچه لازم است درباره سلامت مو بعد از دکلره کردن در اختیارتان بگذاریم

*زود به زود موهایتان را دکلره یا رنگ نکنید

اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که مدام تمایل به تغییر دارید باید بدانید این کار آسیب جدی به ریشه موها ميرساند.
رنگ های مو اغلب ترکیبات شیميایی خیلی قوی دارد که روی ریشه موها تاثیر ميگذارد و رشد آنها را کاهش داده و آنها را سست می کند .
البته گاهی باعث کاهش ضخامت موها هم میشود و باعث میشود موها کم پشت به نظر برسند .
برای اینکه هر چند وقت یکبار موهایی با رنگ متفاوت داشته باشید بهتر است از رنگ موهای بدون آمونياك كه جز رنگ موهاي دائمي هستند و يا از رنگ موی موقت استفاده کنید .
برخی از این رنگ موها با یکبار شستن از بین رفته و برخی دیگر عمر طولاني تري دارند وتاچندين بار شستن با شامپو ماندگارند این بستگی به تمایل و خواست شما در انتخاب رنگ موهای موقت دارد .

( از تقویت موهای آسیب دیده بعد از دکلره غافل نشوید )
یک راه دیگر هم برای تنوع دادن به رنگ موهایتان وجود دارد اینکه فقط قسمت کوچکی از موهایتان را رنگ کنید یا در اصطلاح هایلایت نمایید این روش آسیب کمتری به موها خواهد زد و ریشه ها درگیر مواد شیمیایی نميكند و این فرصت را به شما می دهد هر چند وقت یکبار موهایی با رنگ متفاوت داشته باشید.
زمانی که موهایتان رنگ دارد از ماسك مو مناسب استفاده کنید.

رنگ مو ها گاهی باعث خشک شدن مو و زبر شدن آنها میشوند . خوشبختانه در دنیای امروز ماسك موهایی وارد بازار شده اند که کاملا مخصوص موهای رنگ کرده بوده و علاوه بر ترکیبات نرم کننده در آنها از ویتامین ها و تقویت کننده های مو سر هم استفاده میشود .استفاده از ماسك موها می تواند ریشه های آسیب دیده را کمی ترمیم کرده و جان تازه ای به موها بدهد. چرا که اگر موها خشک و زبر و شکننده به نظر برسند زیبایی رنگ مو هم روی آنها جلوه نخواهد کرد .
موهای رنگ یا دکلره شده را با آب داغ نشویید
به طور کلی آب خیلی گرم باعث ریزش مو و خشک شدن آن میشود . موهای شما چه رنگ شده باشد و چه نباشد نبايد با آب خیلی داغ آنها را بشویید بهترین دما برای موها آب ولرم است .
حتما سعی کنید در پایان حمام موهایتان را با آب ولرم آبکشی کنید و برای مدت طولانی زیر آب گرم قرار نگیرید چون علاوه بر خسته و بی حال کردن موها باعث شکنندگی و خشکی پوست هم میشود .

موهای دکلره شده را مقابل نور مستقیم آفتاب قرار ندهید
نور افتاب برای پوست و مو بسیار مفید است . نور باعث ساخته شدن ویتامین دی در بدن شده که علاوه بر محکم کردن استخوان ها ساختمان مو و پوست را هم بهبود می بخشد ولی ماندن به مدت طولانی زیر نور آفتاب به خصوص در فصل تابستان آسیب جدی به بافت موها زده و آنها خشک و تارها مو را ضعیف می کند به خصوص اگر موهایتان رنگ کرده هم باشد .
اگر به آفتاب گرفتن علاقه زیادی دارید قبل از آن حتما به پوست خود ضد آفتاب و به موهایتان روغن زیتون طبیعی بزنید و يا ماسك هاي آبرسان بزنيد و بعد آفتاب بگیرید تا نور مستقیم آفتاب به پوست و موهایتان آسیب نزند.

تقویت موهای آسیب دیده با ماسک مو
موهای رنگ شده نیاز به تقویت و ویتامینه شدن دارند برای این کار می توانید ماسک و مكمل هاي مناسب موهاي خود استفاده كنيد.
البته توجه داشته باشید خشک کردن موها با دمای سشوار باعث خشکی بیشتر آنها میشود . همیشه بگذارید مقداری رطوبت روی موهایتان بماند و موها را کاملا خشک و آبگیری نکنید مگر اينكه از ماسك و اسپري محافظ حرارت براي موهاي خود استفاده كرده باشيد .

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.