استفاده درست از سشوار برای کمترین آسیب به مو

در صورتی که دائم از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید، چندان مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد، اما زمانی که تعداد دفعات استفاده از این قبیل لوازم افزایش می‌یابد و محصولات مراقبتی صحیح استفاده نمی‌شود، آسیب بیشتری هم به موها وارد می‌شود.

 

نکاتی را هنگام سشوار کشیدن باید در نظر داشته باشید:

بهتر است قبل از استفاده از سشوار، نم موها کمی خشک شود و زمانی که مو کاملاً خیس است، به هیچ عنوان از سشوار استفاده نکنید.درجه سشوار را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و هیچ وقت موهایتان را به کمک باد سشوار بسیار داغ خشک نکنید.

آرایش مو با سشوار

بعد از رنگ کردن،موها را سشوار نکشید. یکی از خطاهای رایج خانم‌ها سشوار کشیدن مو بعد از رنگ، مش و دکلره است. اگرچه به نظر می‌رسد سشوار کشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می‌شود اما عوارض آن در طولانی مدت بیشتر است.

موی رنگ شده، شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر هستند پس بهتر است جز در موارد خاص برای فرمدهی به آن از سشوار و اتوی مو استفاده نشود.

یکی از اشتباه‌هایی که بسیاری از آرایشگران مرتکب می‌شوند، نزدیک بردن بیش از حد سشوار و چسباندن آن به مو برای حالت دادن بیشتر به موهاست.

اگر مرتب از سشوار استفاده می‌کنید، محصولات محافظ حرارتی را فراموش نکنید.

هرگز پشت سشوار و پروانه خنک‌کننده را به سمت مو نگیرید.

سشواری را انتخاب کنید که دکمه تنظیم دما و قدرت خروجی باد داشته باشد تا بنا به نیازتان شدت دستگاه را کم یا زیاد کنید.

فروشندگان به افرادی که الکتریسیته ساکن در مو دارند استفاده از سشوارهای UV را توصیه می‌کنند اما در کل UV برای مو مناسب نیست و حتی توصیه شده آقایان از محصولاتی که SPF دارد و اجازه نمی‌دهد نور خورشید به مو آسیب برساند، استفاده کنند.

برای کسانی که موهایشان الکتریسیته ساکن دارد، به جای استفاده از سشوارهای UV، استفاده از سرم‌ها و اسپری‌های مخصوص ضد زبری و وزی مو توصیه می‌شود.

توصیه‌ها و محصولات بای فاما:

اسپری 20کاره بای فاما: قبل از سشوار بر روی موی تمیز نم‌دار اسپری کنید. حرارت اتو و سشوار مواد موجود در محصول را فعال کرده و قدرت درمانی محصول از نظر بازسازی بافت آسیب دیده تار مو فعال می‌شود. این اسپری محافظ حرارتی است.

مناسب استفاده روزانه موهای بسیار آسیب دیده و ضعیف شده است.

این محصول ضمن رطوبت رسانی،درخشان کردن موها و احیا موهای آسیب دیده سشوار کشیدن را نیزآسان می‌کند و موجب خوش استایل شدن موها میشود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.