روش های مراقبت از مو و نگهداری از سلامت ، پرپشتی و زیبایی موهای سر

روش های مراقبت از مو و نگهداری از سلامت ، پرپشتی و زیبایی موهای سر

داشتن موهای سالم و زیبا راز تکمیل زیبایی چهره شماست پس باید به این عضو مهم اهمیت خاصی قائل شوید؛ به جای صرف هزینه های زیاد در این بخش از سلامت پوست و موی روش های طبیعی را برای داشتن موهای زیبا به اشتراک می گذاریم. این نکات زیبایی ساده را دنبال کنید که همگی آنها تایید شده هستند.

  1. درمان با تخم مرغ

استفاده از کل تخم مرغ برای نرم کردن موها: اگر موهای خشک یا شکننده دارید، از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا رطوبت مو را حفظ کنید. استفاده از ½ فنجان هر مخلوط تخم مرغ (سفیده تخم مرغ ، کل تخم مرغ) برای تمیز کردن، موها. 20 دقیقه با آب سرد موها را بشویید.این روش یکی از موثرترین نکات برای داشتن موهای زیباست.

 

  1. تمیز بودن موی سر

یکی از مهمترین دلایل ریزش مو، شوره سر و پوسته سر تمیز بودن موها و کف سر است. بنابراین، حفظ تمیزی موها مهم است.

 

  1. از آب گرم اجتناب کنید

از گرفتن دوش آب گرم اجتناب کنید، زیرا آب گرم باعث می شود که موها خشک و شکننده شود و روغن های محافظتی را از مو می گیرد بنابراین برای شستشو از آب با درجه حرارتی استفاده کنید که فقط کمی گرم تر از دمای بدن است.

 

  1. درمان با کدو

عصاره کدو را روی موهای خود بزنید. این محلول نیم ساعت روی موهای خود نگه دارید و سپس کاملا شستشو دهید.

 

  1. داشتن موهای نرم براق

مخلوطی از 1 فنجان نرم کننده و 2-3 قاشق غذاخوری عسل را به صورت یکنواخت روی موهای مرطوب بمالید. 30 دقیقه بعد کاملا آن را شست و شو دهید. این مخلوط کوتیکول مو را بسته و موها را درخشان می سازد.

 

  1. جوش شیرین

یکی از نکات زیبایی مو، درمان با جوش شیرین است. مخلوطی از 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. بعد از شامپو، مو را با این محلول شستشو دهید. بگذارید حداقل 5 دقیقه روی مو بماند و سپس شستن نهایی را انجام دهید

 

  1. موهای لخت

مخلوط آب گرم و سرکه سیب را به موها بمالید. بلافاصله پس از 5 دقیقه آن را بشویید.

 

  1. موها را هرروز شستشو ندهید

موها را هر 2-3 روز، برای تنظیم مناسب چربی طبیعی مو بشویید. شستن موها به ندرت نیز به دست آوردن چربی طبیعی و درخشندگی کمک می کند.

 

  1. نرم کننده درست کنید

تخم مرغ و ماست را مخلوط کرده و آن را روی پوست سر بمالید. 5یا 10 دقیقه گذاشته و سپس کاملا شستشو دهید.

 

  1. تقویت موها

برای درمان موهای خشک و آسیب دیده از روغن بادام استفاده کنید. این روشی بسیار ساده است، روغن بادام را در کاسه ریخته و 40 ثانیه آن را گرم کنید. سپس به طور مساوی روی موهایتان بزنید. 30 دقیقه بعد با نرم کننده و آب سرد شستشو دهید.

 

  1. با آبلیمو از موهای کدر خداحافظی کنید

بعد از شستشوی نهایی موها 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را به موها اضافه کنید. به سادگی با حوله موها را خشک  و پاک کنید.

 

  1. قبل از رفتن به استخر، از محافظ استفاده کنید

آب استخرها می توانند به موها آسیب بزنند زیرا مواد شیمیایی خشن دارد. به همین خاطر قبل از شنا کردن به موها نرم کننده و اسپری محافظ از مو بزنید .

 

  1. موهای آسیب دیده با آفتاب را درمان کنید

مخلوطی از ½ فنجان عسل،½ قاشق غذاخوری روغن زیتون و½ قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ را ترکیب کنید. این مخلوط را روی موهایتان بگذارید و 20 دقیقه بعد با آب گرم بشویید. این روش درمانی ست برای تقویت پروتئین های کراتین مو.

 

  1. موها را سفت نبندید

برای جلوگیری از شکستگی مو از بستن مو با کش ها اجتناب کنید و موهایتان را خیلی محکم نبندید.

 

  1. روش صحیح شانه زدن

از استفاده از شانه پلاستیکی برای جلوگیری از شکستگی مو از الکتریسیته ساکن خود داری کنید. بهترین راه برای شانه زدن موها شانه کردن پایین موهاست . این تکنیک به انتشار مناسب روغن موی طبیعی کمک می کند و از بروز شکستگی جلوگیری می کند.

 

  1. مرتب کردن موها

موهای را حداقل هر شش هفته قیچی کنید تا از خشکی و موخوره جلوگیری شود.

 

  1. موی مرطوب را شانه نزنید

موهای مرطوب سه برابر ضعیف ترند و در نتیجه احتمالا ریزش بیشتری دارند. توصیه می شود، ابتدا با حوله موها را خشک کنید و سپس موهای را با استفاده از یک شانه عادی جدا کنید.

 

  1. اجازه دهید موها با هوای آزاد خشک شوند

به جای استفاده از سشوار اجازه دهید موها با هوای آزاد خشک شوند با استفاده از این روش مصنوعی از تکنیک خشک کردن، موهایتان شکننده و خشک می شود. اگر مدت زمان لازم برای خشک کردن موها را نداشتید، موها را با  باد گرم سشوار به جای داغ خشک کنید.

 

  1. رژیم غذایی خوب

نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن یک غذای سالم از میوه ها و سبزیجات خام. موثرترین درمان خانگی برای مراقبت از مو یک رژیم سالم است. چیزی که می خورید بر بدن شما اثر مستقیم دارد.

 

اولین گام در مراقبت از مو رژیم غذایی شما است و دو چیز مهم در رژیم غذایی عبارتند از آهن و پروتئین. سلول های موی سریعترین سلول ها در بدن هستند، اما آنها نیز اولین کسانی هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند و به درستی غذا نمی خورند و یا ازکمبود رنج می برند زیرا آنها برای بقا مورد نیاز نیستند.

 

سعی کنید غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات ، ماهی، کدو تنبل، لوبیا، نخود، سویا و غلات در رژیم غذایی داشته باشید. پزشکان توصیه می کنند که روزانه 12 میلی گرم آهن مصرف کنید. همچنین ب بدن شما به پروتئین نیاز دارد زیرا این چیزی است که موها را تقویت می کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.